11 najpremyslenejších reštauračných TRIKOV, ktorými vás nútia MINÚŤ VIAC a ktoré vám žiaden čašník neprezradí!

„Extra“ ponuka

Už ste si pravdepodobne všimli, že keď si niekde objednávate kávu, čašník sa vás zvykne opýtať: „Veľkú?“ a pri tom súhlasne kýve hlavou. A vy pritakáte, lebo to znie veľmi logicky, hoci to vôbec nebola objednávka, ktorú ste pôvodne plánovali spraviť. A kým si uvedomíte, čo ste vlastne spravili, je už dávno neskoro. Okrem toho sú často dvojité porcie nazývané „štandardné“ a tie normálne „malé“, čo taktiež výrazne nabáda zákazníka ku kúpe toho väčšieho.

Šéfkuchárova reputácia

Reputácia šéfkuchára môže byť kvalitným základom celej reštaurácie – samozrejme, ak nejakú má. No už len samotné slovné spojenie „špecialita šéfkuchára“ v nás evokuje čosi netradičné. Tento pokrm na jedálnom lístku vystúpi o to viac, keď ho príde šéfkuchár odprezentovať osobne. V niektorých reštauráciach sa dokonca čašníci prezliekajú za kuchárov a chodia jedlá takto prezentovať.