Za žiadnym z nich nestojí náhoda: Tajomstvo významov NÁZVOV a LOGA slávnych značiek

Premýšľali ste už niekedy o tom, čím sa inšpirovali dizajnéri pri vytváraní tých najslávnejších log a aký príbeh sa nachádza za týmito známymi značkami? Možno boli dokonale naplánované a možno vznikli úplnou náhodou. Aj takto môžu vyzerať tajomstvá známych značiek. Dnes vám dáme na túto otázku odpoveď (teda aspoň v niektorých prípadoch). Zistili sme totiž pre vás význam niektorých z nich.

Durex

Názov britskej antikoncepčnej firmy znamená “Odolný, spoľahlivý, dokonalý”.

Facebook

Táto karikatúra je celkom zrejmá. Ktorá iná aplikáciu vás dokáže prilepiť na obrazovku takýmto spôsobom?

Apple

Okolo vzniku tohto loga kolujú hneď dve verzie. Prvá hovorí, že je spoločnosť pomenovaná podľa známej historky o vedcovi Isaacovi Newtonovi a vzniku gravitačného zákona. Tá druhá tvrdí, že vychádza z Jobsovej diéty, kedy ešte pred založením žil na jablkovej farme a nejedol nič iné ako jablká. Počítač Macintosh bol v tejto súvislosti nazvaný podľa jednej konkrétnej odrody jablka.